Twój koszyk jest pusty ...
1 » 2 » Nasiona Słodkiej Bazylii - Dlaczego Warto Stosować?3

Nasiona Słodkiej Bazylii - Dlaczego Warto Stosować?

Data dodania: 09-09-2022

Nasiona Słodkiej Bazylii - Dlaczego Warto Stosować?

 

Nasiona słodkiej bazylii dlaczego warto stosować?Spis treści.

 

1.Wstęp.

 

2.Dobre źródło minerałów

 

3.Duża zawartość błonnika


4.Bezsmakowy zagęszczacz i stabilizator


5.Bogate źródło związków roślinnych


6.Dobry dodatek do napojów


7. Roślinne źródło kwasów omega-3


8. Alternatywa dla  nasion chia


9.Łatwe w użyciu



 

1.Nasion słodkiej bazylii -  wstęp.



Nasiona słodkiej bazylii służą nie tylko do uprawy roślin bazylii, nadają się również do jedzenia. Wyglądają podobnie do nasion sezamu, ale są czarne. Ocimum basilicum, która jest rośliną powszechnie używaną do przyprawiania potraw, to właśnie nasiona słodkiej bazylii. Występują również pod wieloma innymi nazwami, w tym nasiona sabja i tukmaria. Nasiona bazylii mają długą historię stosowania w medycynie ajurwedyjskiej i chińskiej, ale ich skutki zdrowotne zostały przetestowane tylko w kilku badaniach.
 

 


2. Nasiona słodkiej bazylii - dobre źródło minerałów


 

W oparciu o etykiety żywieniowe 1 łyżka stołowa - 13 gramów -  nasion bazylii słodkiej dostarcza 15% zalecanego dziennego spożycia (RDI) dla wapnia i 10% zalecanego dziennego spożycia dla magnezu i żelaza. Wapń i magnez są niezbędne dla zdrowia kości i funkcji mięśni, podczas gdy żelazo jest niezbędne do produkcji czerwonych krwinek. Wiele osób nie dostarcza wystarczającej ilości wapnia i magnezu organizmowi w swojej diecie. Jedzenie nasion bazylii może pomóc w zaspokojeniu codziennych potrzeb tych składników odżywczych. Warto wspomnieć że, nasiona słodkiej bazylii mogą być ważnym źródłem żelaza i wapnia dla osób, które nie jedzą mięsa ani nabiału.

 

3. Nasiona słodkiej bazylii - duża zawartość błonnika


 

Nasiona bazylii są bogate w błonnik, szczególnie błonnik rozpuszczalny, w tym pektynę. Poniżej przedstawiamy kilka dobroczynnych wpływów na Twoje zdrowie, dzięki stosowaniu błonnika z nasion słodkiej bazylii.

- Pomagają w osiągnięciu limitu błonnika. Tylko 1 łyżka stołowa (13 gramów lub 0,5 uncji) nasion słodkiej bazylii dostarcza 7 gramów błonnika — 25% RDI.

- Błonnik zawarty w nasionach słodkiej bazylli wspiera zdrowie jelit. Badania sugerują, że pektyna ma właściwości prebiotyczne, co oznacza, że ​​może odżywiać i zwiększać korzystne bakterie jelitowe. Może to obejmować bakterie przeciwzapalne, które wspierają zdrowie jelit .

- Pomoże Ci poczuć się pełnym. Pektyna opóźnia opróżnianie żołądka i zwiększać poziom hormonów, które sprzyjają poczuciu pełności. Mimo to nie ma pewności, czy spożywanie nasion bazylii w celu ograniczenia apetytu jest skuteczną strategią odchudzania. Pomimo to niewątpliwe daje uczucie sytości.

- Nasiona słodkiej bazylii wspomagają kontrolę poziomu cukru we krwi. Kiedy osoby z cukrzycą typu 2 jedły 10 gramów (3/4 łyżki stołowej) nasion bazylii w wodzie po każdym posiłku przez miesiąc, ich poziom cukru we krwi po posiłku był o 17% niższy niż na początku badania (11Trusted Source).

- Pomagają poprawić poziom cholesterolu. Pektyna obniża poziom cholesterolu we krwi poprzez hamowanie wchłaniania cholesterolu w jelitach. Ludzie, którzy jedli 30 gramów (7 łyżeczek) nasion bazylii dziennie przez jeden miesiąc, mieli 8% spadek całkowitego cholesterolu (4Trusted Source, 7Trusted Source).

 

 

4. Nasiona słodkiej bazylii - bezsmakowy zagęszczacz i stabilizator


 

Włóknista, bogata w pektyny guma z nasion słodkiej bazylii może być cennym składnikiem w przemyśle spożywczym, ponieważ jest bezsmakowa i może pomóc zagęścić i ustabilizować mieszanki różnych produktów. Na przykład może stabilizować lody i zmniejszać wzrost niepożądanych kryształków lodu o 30-40% w porównaniu ze standardowymi preparatami do lodów. Guma z nasion słodkiej bazylii może również stabilizować sos sałatkowy, niskotłuszczową bitą śmietanę i galaretki, a także służyć jako zamiennik tłuszczu w jogurcie i majonezie. Domowi kucharze mogą również używać tych nasion do zagęszczania przepisów, takich jak desery, zupy i sosy. Jak widać nasiona słodkiej bazylii maja bardzo ciekawe zastosowania, szkoda że są tak mało popularnym w Polsce produktem.
 

 

 

5. Nasiona słodkiej bazylii - bogate źródło związków roślinnych


 

Nasiona słodkiej bazylii są bogate w związki roślinne, w tym flawonoidy i inne polifenole. Jak powszechnie wiadomo, flawonoidy są przeciwutleniaczami, co oznacza, że ​​chronią Twoje komórki przed uszkodzeniem przez wolne rodniki. Te związki roślinne mają również właściwości przeciwzapalne i przeciwnowotworowe.

Brakuje badań nad potencjalnymi korzyściami zdrowotnymi nasion słodkiej bazylii, które zostały przetestowane na ludziach. Mimo to kilka badań obserwacyjnych łączy wyższe spożycie flawonoidów ze zmniejszonym ryzykiem chorób serca. Dodatkowo, w badaniu probówkowym, ekstrakt z nasion bazylii zabił szkodliwe bakterie i wywołał śmierć komórek rakowych. (21Trusted Source, 22Trusted Source).

 

 

6. Nasiona słodkiej bazylii - dobry dodatek do napojów

 

Nasiona bazylii są od dawna używane w napojach w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej. Popularnym deserem podobnym do zimnego napoju w Indiach jest falooda, zrobiony z nasion bazylii, syropu o smaku różanym i mleka. Niektóre wersje dodają lody, makaron lub owoce.
Co raz bardziej popularne w Europie i Stana  Zjednoczonych stają się napoje butelkowane z dodatkiem nasion słodkiej bazylii. Nasiona sprawiają, że napoje są nieco ciągnące i dodają dużo zdrowego błonnika – coś, czego zazwyczaj brakuje napojom.
 

 

7. Nasiona słodkiej bazylii - roślinne źródło tłuszczu omega-3


 

Nasiona słodkiej bazylii zawierają średnio 2,5 grama tłuszczu na 1 łyżkę stołową (13 gramów) porcji. Około połowa tego tłuszczu — 1240 mg na łyżkę stołową — to kwas alfa-linolenowy (ALA), tłuszcz omega-3. Nie ma RDI dla ALA, ale 1100 mg lub 1600 mg dziennie odpowiednio dla kobiet i mężczyzn jest uważane za odpowiednie spożycie tego niezbędnego kwasu tłuszczowego. Dlatego tylko jedna łyżka nasion bazylii może zaspokoić większość – lub nawet całe – dzienne zapotrzebowanie na ALA.Ciało człowieka wykorzystuje głównie ALA do produkcji energii. Może również mieć właściwości przeciwzapalne i zmniejszać ryzyko wystąpienia pewnych schorzeń, w tym chorób serca i cukrzycy typu 2.
 

 

8. Nasiona słodkiej bazylii - alternatywa dla nasion Chia


 

Nasiona bazylii są trochę większe niż nasiona chia, ale mają podobny profil odżywczy. Oto porównanie 1 łyżki stołowej nasion :

 

 

 

Nasiona

Słodkiej

Bazylii

Nasiona

Chia

Kalorie 60 60

Tłuszcz

całkowity

2,5 grama 3 gramy

Tłuszcz

omega-3

1240 mg 2880 mg
Węglowodany 7 gramów 5 gramów
Błonnik 7 gramów 5 gramów
Białko 2 gramy 3 gramy
Wapń 15% RDI 8% RDI
Żelazo 10% RDI 9% RDI
Magnez 10% RDI 8% RDI


 

Najbardziej zauważalne różnice żywieniowe polegają na tym, że nasiona chia zawierają ponad dwa razy więcej tłuszczu omega-3, ale nieco mniej błonnika w porównaniu z nasionami słodkiej bazylii. Nasiona chia i bazylii pęcznieją i po namoczeniu tworzą żel. Jednak nasiona bazylii pęcznieją szybciej i do większych rozmiarów niż nasiona chia. Oba nasiona mają łagodny smak, dzięki czemu można je stosować w wielu tych samych przepisach, takich jak koktajle i wypieki. Nasiona chia można również jeść na sucho – na przykład posypane sałatką – podczas gdy nasion bazylii zazwyczaj nie je się na sucho, ponieważ trudno je przeżuć.
 

 

9. Nasiona słodkiej bazylii -  łatwe w użyciu

 


Nasiona słodkiej bazylii dlaczego warto stosować?Jedzenie nasion słodkiej bazylii, zazwyczaj zaczyna się od ich namoczenia. Aby to zrobić, trzeba zmieszać 1 szklankę wody na 1 łyżkę stołową  nasion słodkiej bazylii. W razie potrzeby można dodać więcej wody, ponieważ nasiona wchłaniają tylko tyle, ile potrzeba. Używanie zbyt małej ilości wody może spowodować zbrylanie się nasion podczas nawadniania. Nasiona słodkiej bazylii należy moczyć przez około 15 minut. Gdy nasiona pęcznieją, ich wielkość jest w przybliżeniu potrojona. Dodatkowo, żelopodobna zewnętrzna część staje się szara. Środek namoczonego nasiona słodkiej bazylii pozostaje czarny. Ta część lekko chrupi podczas żucia – podobnie jak w przypadku tapioki. Następnie należy odcedź namoczone nasiona bazylii i dodać je do swojego przepisu. Jeśli przepis zawiera dużo płynu, np. zupę, wstępne moczenie nie jest konieczne.

Nasiona słodkiej bazylii możesz użyć na przykład w:


- koktajlach


- koktajlach mlecznych


- lemoniadach i innych napojach


- zupach


- sosach sałatkowych


- jogurtach


- puddingach


- gorących i zimnych owsiankach?


- naleśnikach pełnoziarnistych


- daniach z makaronu pełnoziarnistego


- chlebach i babeczkach


Używając nasion słodkiej bazylii w wypiekach, możesz je zmielić i zastąpić nimi część mąki, zamiast dodawać je namoczone. Alternatywnie możesz użyć namoczonych nasion bazylii, aby zastąpić jajka w wypiekach. Użyj 1 łyżki stołowej nasion bazylii namoczonych w 3 łyżkach stołowych  wody, aby zastąpić 1 jajko.

 

Jeżeli szukasz nasion słodkiej bazylii, możesz kupić je w naszym sklepie internetowym TUTAJ

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych na wskazany przeze mnie adres e-mail
 

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl